close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המחזור מאחר? קודם כל, תנשמי

מערכת שורשכא אדר, תשפג14/03/2023

לפעמים יש לגשת לרופא, לבחון את האפשרויות ולהתחיל טיפול מתאים.

תגיות:
צילום: freepik

בין נשים רבות והווסת שלהן יש מערכת יחסים של אהבה-שנאה. מצד אחד אנחנו מודות על קיומו, מהסיבה שהוא מעיד על בריאות תקינה של הגוף ועל תפקוד טוב. מצד שני, כל הכאב הזה, הנזילות והעובדה שכל צחוק, עיטוש או שיעול הם אסון הצפה פוטנציאלי – כל אלו יוצרים אנטי ברמה מסוימת בקרב נשים רבות. למרות זאת, כאשר המחזור מאחר באופן כמעט מידי צצות במוחנו חרדות שכמעט בלתי אפשרי להתעלם מהן.

אם גם את חווה איחור במחזור החודשי, אין כל סיבה להיכנס ללחץ. לפחות לא בשלב הראשוני והמוקדם. לפעמים, הסטרס שאנחנו חוות רק דוחה את המחזור עוד ועוד. במקום,

עשי דברים שמרגיעים אותך! מלאי לך אמבטיה, תקראי ספר טוב, צפי בסדרה שאת אוהבת, תשתי תה צמחים או צאי לשופינג. הסיחי את דעתך בכל דרך שעושה לך טוב. בדרך כלל, המחזור החודשי מופיע זמן קצר לאחר מכן.

איחור במחזור – מהן הסיבות האפשריות?
המחשבה הטבעית כאשר ישנו איחור במחזור היא שזהו זה, את בהיריון. בין אם את מצפה לכך בכיליון עיניים ובין אם לא, חשוב לדעת כי היריון הוא לא תמיד הסיבה לאיחור. כדי לעשות לך סדר, אספנו מספר סיבות נוספות לאיחור בהופעת המחזור החודשי:

  • לחץ ומתחים נפשיים – כפי שצוין לעיל, אלו עלולים לשבש את המחזור החודשי. ישנן שחוות מחזור בלתי סדיר אשר מופיע לפרקים ולא מידי חודש. אחרות עלולות לסבול מאיחורים, אשר מגבירים את הלחץ ומעכבים את הופעת המחזור אף יותר.
  • פעילות גופנית – נכון שפעילות גופנית היא מומלצת וחשובה, ידוע אף שהיא שומרת על אחידות המחזור החודשי. עם זאת, פעילות גופנית מאומצת וקיצונית בתדירות גבוהה מהמומלץ, עלולה לפגוע במערכות בגוף ובפעילות התקינה שלו.
  • שינויים קיצוניים בתזונה – מעבר לדיאטה או שינוי קיצוני בתזונה ללא כל ליווי רפואי, עלולים להזיק לגוף ולפגוע בווסת. לכן, אם החלטת לשנות את אורח החיים שלך, זכרי לעשות זאת תוך התייעצות מלאה עם גורם מקצועי ורפואי אשר יוודא באופן שוטף שהכול כשורה לא רק מבחינת התקדמותך בתהליך, אלא גם מבחינת התרגלות הגוף.
  • טיפולים הורמונליים – שימוש שוטף בגלולות או קבלת טיפולים הורמונליים, עלולים לשבש את המחזור החודשי.
  • תרופות – בנוסף, תרופות המכילות כימיקלים מסוימים עלולים להשפיע על ההורמונים בגוף ועל סדירות הווסת. במצב זה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל בהקדם ואף לוודא מראש מהן תופעות הלוואי האפשריות של כל תרופה שעליך ליטול.
  • טרום גיל המעבר – ידוע כי לא תמיד האיחור משמעותו בעיה הורמונלית, אלא פשוט עניין של גיל. לקראת גיל המעבר וכמובן במהלכו, הווסת פוסקת. זהו תהליך טבעי שגוף האישה עובר וזה לגמרי בסדר.
  • חוסר איזון הורמונלי – מצב זה נקרא גם 'תסמונת השחלות הפוליציסטיות'. זו גורמת לבעיות ביוץ, המשפיעות על סדירות המחזור. התסמונת היא כרונית ומתבטאת בחוסר סדירות המחזור החודשי באופן קבוע.

תתנהגי כרגיל עד לנקודת זמן אופטימלית
אין ספק, קיימות סיבות רבות לכך שהמחזור שלך מאחר. החדשות הטובות הן שלחלקן את יכולה להיות מודעת לחלוטין, בהתאם לטיפולים שאת עוברת, מצב רפואי, גיל ואף מצב נפשי. אם אינך חווה אף אחד מאלו, כדאי בתור התחלה להמשיך כרגיל ולאפשר למחזור להגיע. קחי איתך תחבושות וטמפונים כרגיל, אפילו כדורים משככי כאבים והמשיכי בשגרת יומך. ככל שתימנעי מסטרס, כך סביר שהווסת תגיע. מובן שיש מקרים יוצאי דופן, כך שאם את מרגישה שהאיחור נגרר עוד ועוד, יש לגשת לרופא, לבחון את האפשרויות ולהתחיל טיפול מתאים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה